Статут дошкільного навчального закладу ясел-садка №47

Затверджено
 Управління освіти
 виконавчого комітету
 Рівненської міської ради
 Наказ №71 від 15.02.2017 р.
 _____________ В. Харковець

СТАТУТ

ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯСЕЛ-САДКА №47 

В НОВІЙ РЕДАКЦІЇ

м. Рівне, 2017 р.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ЯСЛА-САДОК №47 (далі – дошкільний заклад) є правонаступником дитячих ясел-садка №47 загального розвитку, зареєстрованого 18 грудня 1997 року №2143-р. Скорочена назва дошкільного закладу: ДНЗ №47. Тип закладу – загального розвитку. Організаційно-правова форма: комунальний заклад.

1.2. Місце знаходження дошкільного закладу:

33003, Рівненська область

Місто Рівне, вул. Гайдамацька, 15

Тел. 24-56-25, 24-32-50

Е-mail: ladyshku@ukr.net

1.3. Засновником і власником дошкільного навчального закладу є територіальна громада міста Рівне в особі Рівненської міської ради. Органом управління дошкільного закладу є управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

1.4. Майно дошкільного закладу належить до комунальної форми власності передане дошкільному закладу на правах оперативного управління у відповідності до мети діяльності. Засновник, через орган управління, здійснює фінансування дошкільного закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням, матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

1.5. Дошкільний заклад в своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України (далі – Положення), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року №305 (зі змінами), Базовим компонентом дошкільної освіти та іншими нормативно- правовими актами, власним статутом.

1.6. Дошкільний заклад є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, може виступати позивачем, відповідачем у судах.

1.7. Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку, максимальна реалізація здібностей і потенційних можливостей дошкільників.

1.8. Діяльність дошкільного закладу спрямована на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

– збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей, виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

– формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду; – забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

– виконання Базового компонента дошкільної освіти;

– здійснення інклюзивної освіти;

– здійснення соціально-педагогічного патронату сімей;

– раціональне використання новітніх педагогічних технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння чинних програм навчання, виховання та розвитку дітей дошкільного віку;

– надання додаткових освітніх послуг, спрямованих на забезпечення інтересів дітей, розвитку їх природних нахилів і здібностей, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти з врахуванням потреб батьків.

1.9. Дошкільний заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством, Положенням та даним статутом.

1.10. Дошкільний заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

– реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;

– забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

– безпечні умови освітньої діяльності;

– дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази.

1.11. Дошкільний заклад має право: – проходити в установленому порядку державну атестацію;

– визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради;

– отримувати кошти та матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

– залишати у своєму розпорядженні та використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

– розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних підрозділів;

– використовувати різні форми морального та матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу.

1.12. Взаємовідносини між дошкільним закладом з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.13. Дошкільний заклад є некомерційним і неприбутковим навчальним закладом.

1.14. Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

2.1. Заклад розрахований на 295 місць.

2.2. Групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими), сімейними (родинними) ознаками. Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку або з різницею у віці. Комплектування групи за сімейними (родинними) ознаками передбачає перебування в ній дітей, які знаходяться між собою у родинних стосунках. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних навчальних закладах. За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у дошкільному навчальному закладі дитина може перебувати короткотривало (до чотирьох годин). До груп з короткотривалим перебуванням зараховуються діти від 2 років 6 місяців до 6 (7) років. У дошкільному навчальному закладі можуть функціонувати чергові групи в ранкові, вечірні години. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

2.3. У дошкільному закладі функціонує 13 груп з денним режимом перебування.

2.4.Наповнюваність груп дітьми становить:

– перед дошкільного віку – 15 осіб;

– дошкільного віку – 20 осіб;

– різновікові – 15 осіб;

– короткотривалого перебування – 10 осіб.

2.5. Для зарахування дитини у дошкільний заклад необхідно пред’явити:

– заяву батьків або осіб, які їх замінюють;

– медичну довідку про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати дошкільний навчальний заклад;

– медичну довідку дільничного лікаря про епідеміологічне оточення,

– свідоцтво про народження дитини,

– документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї.

2.6. За дитиною зберігається місце у дошкільному закладі у разі:

– її хвороби, карантину;

– санаторного лікування, реабілітації;

– на період відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;

– у літній оздоровчий період (75 днів).

2.7. Відрахування дітей із дошкільного закладу може здійснюватись:

– за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють ;

– на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини,що виключає можливість її подальшого перебування в дошкільному закладі цього типу;

– у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2-х місяців;

– якщо дитина не відвідує дошкільний заклад без поважних причин більше 2-х місяців.

2.8. Адміністрація дошкільного закладу зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

2.9. Забороняється безпідставне відрахування дитини з дошкільного навчального закладу.

III. РЕЖИМ РОБОТИ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

3.1. Дошкільний заклад працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 12 годин. Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж календарного року.

3.2. Щоденний графік роботи дошкільного закладу:

чергові групи з 7:00 до 19:00;

інші групи з 7:30 до 18:00 .

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

4.1. Навчальний рік у дошкільному навчальному закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, а оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

4.2. Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та оздоровчий період.

4.3. Річний план роботи дошкільного навчального закладу схвалюється педагогічною радою закладу, затверджується завідувачем дошкільного навчального закладу і погоджується з управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради. План роботи закладу на оздоровчий період погоджується з територіальною санітарно-епідеміологічною службою.

4.4. У дошкільному закладі визначена українська мова навчання і виховання дітей.

4.5. Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з програмою (програмами) розвитку дітей та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОН України.

4.6. У дошкільному закладі навчально-виховна робота спрямована на вирішення таких завдань:

– забезпечення особистісно-орієнтованого підходу у всіх видах діяльності дітей; – фізичний та духовний розвиток дошкільників;

– формування екологічної культури;

– соціальна адаптація дошкільників.

4.7. Дошкільний навчальний заклад відповідно до статутних цілей може надавати додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, на основі угоди (договору) між батьками або особами, які їх замінюють, та дошкільним закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини визначеного МОН та МОЗ України:

– ритміка та хореографія;

– навчання іноземної мови;

– корекційно-розвивальна робота для дітей з вадами мови;

– зображувальна діяльність;

– оздоровчо-профілактичного спрямування;

– інтелектуальні ігри;

– інші послуги, що відповідають чинному законодавству.

Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з дошкільного навчального закладу.

4.8. Дошкільний навчальний заклад для здійснення навчально-виховного процесу має право обирати програму (програми) розвитку дітей із затверджених в установленому порядку МОН України.

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

5.1. Дошкільний заклад забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

5.2. У дошкільному закладі встановлено 3-и разове харчування.

5.3. Організація та відповідальність за харчування дітей у дошкільному закладі покладаються на Рівненську міську раду, управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради, а також на завідувача дошкільного закладу.

5.4. Контроль і державний нагляд за якістю харчування у дошкільному закладі покладаються на Рівненську міську раду, управління держспоживслужби в м. Рівному, управління освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

5.5. Контроль за організацією та якістю харчування, вітамінізацією страв, закладкою продуктів харчування, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів покладається на медичних працівників та завідувача дошкільного закладу.

VI. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

6.1. Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу та лікарем педіатром дитячої поліклініки №3 м. Рівне, спеціально закріпленим за дошкільним закладом. До основних обов’язків медичних працівників дошкільного закладу належать:

– моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;

– організація і проведення медичних оглядів, у тому числі, поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

– здійснення контролю за організацією та якістю харчування, дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;

– медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

– проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

6.2. Дошкільний заклад надає приміщення і забезпечує належні умови для роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

VII. УЧАСНИКИ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

7.1. Учасниками навчально-виховного процесу у дошкільному закладі є:

– діти дошкільного віку;

– завідувач;

– вихователь-методист;

– вихователі;

– практичний психолог;

– інструктор з фізкультури;

– музичні керівники;

– керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;

– медичні працівники;

– помічники вихователів;

– батьки або особи, які їх замінюють.

7.2. За успіхи у роботі встановлюються форми матеріального та морального заохочення, відповідно до чинного законодавства.

7.3. Права і обов’язки дитини охороняються конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством, а також угодою між дошкільним закладом і батьками. Кожна дитина, що виховується в дошкільному закладі має право на:

– безоплатну дошкільну освіту в дошкільному закладі;

– безоплатне медичне обслуговування в дошкільному закладі;

– безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

– розвиток своїх творчих здібностей та інтересів, вибір гуртка за інтересами;

– захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

– захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;

– здоровий спосіб життя.

7.4. Права батьків або осіб, які їх замінюють:

– вибирати дошкільний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

– обирати і бути обраним до органів громадського самоврядування дошкільного закладу;

– звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

– брати участь в покращенні організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу;

– отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

– вносити пропозиції щодо покращення роботи дошкільного закладу, організації додаткових послуг;

– захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

– інші права, що не суперечать законодавству України.. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

– виховувати у дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

– забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

– поважати гідність дитини;

– виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

– своєчасно вносити плату за харчування дитини в дошкільному закладі у встановленому порядку (до 15 числа кожного місяця);

– своєчасно повідомляти дошкільний заклад про можливість відсутності або хвороби дитини;

– слідкувати за станом здоров’я дитини;

– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

7.5. На посаду педагогічного працівника дошкільного закладу приймається особа, яка має відповідну вищу педагогічну освіту, а саме, освітньо-кваліфікаційний рівень магістра, спеціаліста, бакалавра або молодшого спеціаліста (до введення в дію Закону України «Про освіту» – вищу або середню спеціальну освіту), забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний та психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

7.6. Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно- правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього розпорядку дошкільного закладу.

7.7. Педагогічні працівники мають право:

– на вільний вибір педагогічно доцільних форм, методів і засобів роботи з дітьми;

– брати участь у роботі органів самоврядування закладу;

– на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;

– проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;

– вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу;

– на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

– об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

– на захист професійної честі та власної гідності;

– інші права, що не суперечать законодавству України.

7.8. Педагогічні працівники зобов’язані: – виконувати статут, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

– дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської моралі, поважати гідність дитини та її батьків;

– забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

– брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

– виконувати накази та розпорядження керівництва;

– співпрацювати з сім’єю вихованця дошкільного закладу з питань навчання та виховання дітей;

– сприяти задоволенню попиту батьків на додаткові освітні платні послуги;

– берегти майно дошкільного закладу: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;

– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

7.9. Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу завідувачем дошкільного закладу.

7.10. Працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно чинного законодавства.

7.11. Працівники дошкільного закладу проходять періодичні медичні огляди в медичних установах міста та лабораторні обстеження згідно чинного законодавства.

7.12. Педагогічні працівники дошкільного закладу підлягають атестації, яка здійснюється, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.

7.13. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку дошкільного закладу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

VIII. УПРАВЛІННЯ ДОШКІЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ

8.1. Управління дошкільним закладом здійснюється Управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

8.2. Безпосереднє керівництво роботою дошкільного закладу здійснює його завідувач, який призначається і звільняється з посади начальником управління освіти з дотриманням чинного законодавства. На посаду завідувача дошкільним закладом призначається особа, яка є громадянином України, має відповідну вищу педагогічну освіту не нижче від освітнього кваліфікаційного рівня «спеціаліст», стаж педагогічної роботи у сфері дошкільної освіти не менше як три роки, а також організаторські здібності, та стан здоров’я якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків. Завідувач дошкільного навчального закладу:

– відповідає за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту» та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

– здійснює керівництво і контроль за діяльністю дошкільного закладу;

– діє від імені закладу, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

– розпоряджається в установленому порядку майном і коштами дошкільного закладу; відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу;

– приймає на роботу та звільняє з роботи працівників дошкільного закладу;

– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

– затверджує штатний розпис за погодженням з управлінням освіти;

– контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

– затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові інструкції працівників за погодженням з профспілковим комітетом;

– забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників;

– контролює відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

– підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

– організовує додаткові освітні платні послуги, спрямовані на поліпшення догляду, оздоровлення, виховання та навчання дошкільників;

– організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

– за погодженням з радою дошкільного закладу в межах фонду заробітної плати встановлює надбавки, доплати, премії працівникам дошкільного закладу;

– щороку звітує про навчально-виховну, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність дошкільного навчального закладу на загальних зборах колективу та батьків або осіб, які їх замінюють.

8.3. Постійно діючий колегіальний орган у дошкільному закладі

– педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: завідувач, педагогічні працівники, медичні працівники, інші спеціалісти. Можуть входити голови батьківських комітетів. Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, батьки або особи, які їх замінюють. Головою педагогічної ради є завідувач дошкільним навчальним закладом. Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік. Педагогічна рада закладу:

– оцінює результативність реалізації Державної базової програми та хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей по кожній віковій групі;

– розглядає питання удосконалення організації навчально-виховного процесу в дошкільному закладі та приймає відповідні рішення;

– визначає план роботи дошкільного навчального закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

– затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

– обговорює питання щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки, передового педагогічного досвіду;

– аналізує проведення експериментальної та інноваційної діяльності у дошкільному навчальному закладі; – визначає шляхи співпраці дошкільного навчального закладу з сім’єю;

– заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

– приймає рішення з інших питань професійної діяльності педагогічних працівників.

Робота педагогічної ради планується довільно відповідно до потреб дошкільного закладу. Кількість засідань педагогічної ради становить не менше чотирьох на рік.

8.4. Органом громадського самоврядування закладу є загальні збори колективу закладу та батьків або осіб, які їх замінюють, які скликаються не рідше одного разу на рік. Термін їх повноважень становить один рік.

Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю голосів від загальної кількості присутніх. Загальні збори:

– приймають Статут, зміни і доповнення;

– обирають раду дошкільного закладу, її членів і голову, встановлюють терміни її повноважень;

– заслуховують звіт керівника закладу, голови ради дошкільного закладу з питань статутної діяльності закладу, дають їй оцінку шляхом таємного або відкритого голосування;

– розглядають питання навчально-виховної, методичної та фінансово- господарської діяльності дошкільного закладу;

– затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку дошкільного закладу.

8.5. У період між загальними зборами діє рада дошкільного закладу. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання ради дошкільного закладу є правомірним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів (працівники дошкільного закладу, батьки). Рада дошкільного закладу організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення матеріально-технічної бази, поповнення й використання бюджету закладу, вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.

8.6. У дошкільному закладі може діяти піклувальна рада – орган самоврядування, який формується з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, навчальних закладів, організацій, окремих громадян з метою залучення громадськості до вирішення проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи дошкільного закладу. Піклувальна рада (у складі 5 осіб) створюється за рішенням загальних зборів або ради дошкільного закладу. Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах дошкільного закладу і працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менше ніж чотири рази на рік. Основними завданнями піклувальної ради є: – співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;

– сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно-відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази дошкільного закладу;

– сприяння залученню додаткових джерел фінансування дошкільного закладу;

– сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників навчально-виховного процесу;

– організація дозвілля та оздоровлення дітей та працівників дошкільного закладу; – стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

– всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та дошкільним закладом;

– сприяння соціально-правовому захисту учасників навчально-виховного процесу.

IX. МАЙНО ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

9.1. Майно дошкільного закладу становлять основні фонди, а також інші цінності, вартість та структура яких відображається в балансі.

9.2. Майно дошкільного закладу є комунальною власністю і належить закладу на праві оперативного управління.

9.3. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що не може бути предметом застави, на них не може бути накладене стягнення.

9.4. Збитки, завдані закладу, в результаті порушення майнових прав громадянами, юридичними особами і державними органами відшкодовуються дошкільному закладу за рішенням суду.

9.5. Управління освіти здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за дошкільним закладом майна, правомочністю дій по відношенню до комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності у відповідності до чинного законодавства.

9.6. Відповідно до рішення Рівненської міської ради народних депутатів №466 від 30 червня 1981 року дошкільному закладу виділено земельну ділянку площею 1,12 га, де розміщується будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, спортивні та ігрові майданчики.

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

10.1. Джерелами фінансування дошкільного закладу є кошти:

– міського бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;

– дотації органів державної виконавчої влади та місцевого і регіонального самоврядування; – батьків або осіб, які їх замінюють;

– добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб та інші надходження, не заборонені законодавством України;

– кошти від надання ДОПП.

10.2.Заробітна плата працівників дошкільного закладу залежить від об’єму і якості праці. Установлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ. Питання про надбавки і доплати вирішується завідувачем з погодженням профспілкового комітету.

10.3. Дошкільний заклад має право:

– придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;

– отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб.

10.4. За рішенням управління освіти бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію управління освіти або бухгалтерію ДНЗ.

10.5. Порядок ведення діловодства в дошкільному закладі визначається законодавством, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковуються дошкільний заклад.

10.6. Дошкільний заклад користується приміщенням, обладнанням, відведеною територією, розпоряджається ними у межах, передбачених чинним законодавством, Положенням про дошкільний навчальний заклад, 3аконами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту».

10.7. Дошкільний заклад самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України та МОН України.

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

11.1. Дошкільний заклад підпорядкований і підзвітний управлінню освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради.

11.2. Основною формою контролю за діяльністю дошкільного закладу є державна атестація, що проводиться один раз на 10 років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України. 11.3. Контроль за дотриманням дошкільним закладом державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти і виховання здійснюється управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради у відповідності з чинним законодавством.

11.4. Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з навчально- виховним процесом, встановлюється управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради відповідно з чинним законодавством.

11.5. Дошкільний заклад має право на одержання інформації про результати інспектування перевірок протягом 30 днів від їх початку. Дії службових осіб, які здійснювали інспектування і перевірку, можуть бути оскаржені керівником закладу в порядку, передбаченому чинним законодавством.

11.6.У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) закладу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види, періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 1-2 рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною діяльністю проводяться управлінням освіти виконавчого комітету Рівненської міської ради у відповідності з чинним законодавством.

XIІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО.

12.1. Міжнародне співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

12.2. Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.

ХШ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖНЕННЯ.

13.1. Рішення про ліквідацію чи реорганізацію дошкільного закладу приймається власником дошкільного закладу відповідно до діючого законодавства України.

13.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною наказом власника, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

13.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління справами закладу. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його власнику (засновнику).

13.4. У випадку реорганізації права та зобов’язання дошкільного закладу переходять до правонаступників або закладів, визначених управлінням освіти Рівненської міської ради.

13.5. При ліквідації і реорганізації дошкільного закладу звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.

13.6. Дошкільний заклад вважається ліквідованим або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру.

ДНЗ №47 "Ладоньки"
×
Головна Блог Контакти