Вихователь–методист

Трохимчук Тетяна Павлівна

Педагогічний стаж – 33 роки, спеціаліст «вищої категорії» , має звання «старший вихователь».

Методист – політ думок у безхмар’я до висот.

Це – професія душі, це – скарбниця знань усіх.

Методист – учитель, друг і порадник, а навкруг.

Біля нього скільки світла, що творчість квітами розквітла.

Методист – це в серці стук, працьовитість вмілих рук.

Це методики криниця і майстерності крамниця.

Методична робота в дошкільному навчальному закладі проводиться за двома основними напрямками:

  1. Пошук та вивчення нових технологій і методів у методичній і психолого-педагогічній літературі; їх теоретичне осмислення, апробація, аналіз та підсумки (використання в практичній роботі з дітьми).
  2. Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

  • отримання знань педагогами
  • вміння їх реалізувати на практиці
  • наявність результативності в педагогічній роботі
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:

  • Cистема навчання елементам самоаналізу, самоконтролю, самокорекції;
  • Tворчі групи;
  • Cемінари – практикуми;
  • Колективні перегляди занять;
  • Школа молодого вихователя «Шлях до майстерності»;
  • Консультації.

Функції методичної служби ДНЗ

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти, про новітні досягнення науки та практики; широке впровадження інформаційних технологій; встановлення контактів зі ЗМІ, різноманітними установами та організаціями для розповсюдження інформації про діяльність ДНЗ.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; аналіз інноваційного досвіду педагогічного персоналу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча): Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Дослідницька: Планування заходів на основі аналізу стану освітнього процесу та запитів педагогів з урахуванням нових тенденцій в розвитку освітніх технологій; вивчення та розповсюдження інноваційного досвіду та авторських технологій; участь в проекті «Авторська модель розвитку ДНЗ№ 6 «Крунк» комбінованого типу».

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча): Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Гностична: Оволодіння методами самоаналізу, здійснення самоосвіти

Методичні рекомендації по визначенню новітніх форм організації дозвілля та їх застосування в роботі

Зміни, що відбуваються в культурно-дозвільному середовищі, інновації, які нестримно входять у наше життя, отримання доступу до всесвітньої мережі Інтернет вимагають від працівників позашкільних закладів «включення» у ці процеси, розробку і впровадження в практику сучасних форм роботи, що здатні приваблювати як нових вихованців, так і підтримувати інтерес постійних.

У практиці роботи з’являються такі новітні явища як квест, флешмоб і буккроссинг, вебінар, воркшоп, які набувають все більшої популярності, а на сторінках часописів для організаторів дозвілля методисти-новатори презентують свої однойменні розробки. Однак на практиці, організовуючи масові заходи і називаючи їх зазначеними термінами, ми не завжди правильно розуміємо суть і значення цих понять в контексті організації дозвілля.

У зв’язку із цим виникає необхідність роз’яснити суть цих новітніх форм організації дозвілля та їх застосування в роботі, чому й присвячена ця методична розробка.

ДНЗ №47 "Ладоньки"
×
Головна Блог Контакти