Поради логопеда.

Без розуміння мови, не буде мовлення у 99%! Дитина повинна розуміти звернену до неї мову, виконувати прохання: «зачини двері», «поклади книгу на стіл», «дай м’яч»і т.д

Без СЛУХУ не буде мовлення. Дитина говорить, бо чує, коли не чує, не говорить. Проблема в тому, що з фізичним слухом може бути все Ок, а ось фонематичний порушений. У цьому випадку дитина або не коректно чує саме фонеми (звуки, слова) або не може пов’язати образ слова та його сутність.

Без ІМІТАЦІЇ або (наслідування) не буде мовлення. Діти всьому навчаються у дорослих саме з наслідування! Якщо малюк не прагне повторювати за вами, як же він навчатиметься

Без ПРАГНЕННЯ до комунікації не буде мовлення. У нормі всі діти прагнуть до комунікації, саме це спонукає Якщо малюк не прагне комунікувати, то у нього просто немає мотивації, немає потреби спілкування, мови! Тоді дитини використовуватиме мову жестів. Щоб хоч якось пояснюватися оточуючим що він прагне.

ПРАКСИС. Як же без нього? Коли дитина говорить, вона керує своїми м’язами артикуляційного апарату! А якщо дитина моторно незграбна, не може пройти по прямій лінії, спіймати м’яч, то звідки ж з’явиться спритність м’язів язика, губ артикуляції? Все пов’язано, спритність і координація рухів розвивається від великих м’язів до дрібніших

Багато батьків думають, що до логопеда треба йти тільки тоді, коли немає звука [P], або треба чекати 3 або 5 років, щоб записатися на консультацію. Це не так!

З 0 до 1 року.

У цьому віці варто звернутися до логопеда, якщо дитина не гулить/лепече, немає перших слів, або в принципі вас щось бентежить. Тут швидше потрібні не заняття, а консультації, що як робити мамі. Заради справедливості, хочу відзначити, що лише невелика частина логопедів працює з такими малюками.

З 2 до 3 років.

Варто терміново звертатися до логопеда, якщо дитина мовчить, «говорить своєю» мовою, не розуміє вас, якщо є лише кілька усвідомлених слів, немає фрази – ДО ЛОГОПЕДА!!!

3-6 років.

Бігом до логопеда, якщо є проблеми зі зв’язним мовленням, бідний словниковий запас, граматичні помилки (мама прийшов, тьотя пішов…і т.д), порушення звуковимови звуків. Про звуки зазначу окремо – якщо дитина неправильно вимовляє звук (шепелявит, сюсюкає), замінює його на інший, говорить в принципі незрозуміло – покажіть ЛОГОПЕДУ. Якщо помітили порушена у ССС наприклад: плутає склади у словах, бігом до.

А в якому віці Ви вперше показали свою дитину логопеду?

ДНЗ №47 "Ладоньки"
×